popup image ارسال رایگان سفارش اول
ارسال رایگان سفارش اول همین حالا ثبت نام کن و ارسال رایگان هدیه بگیر!
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

بررسی مد 1980

مد دهه 1980 را می توان به خاطر خلاقیتش ستود. برخی از طراحان مد، تاریخ را رها کردند، برخی از آن وام گرفتند، در حالی که برخی دیگر سعی کردند آینده را طراحی کنند. طراحان همه قراردادها را کنار گذاشتند و خلاقیت آنها حرفی برای گفتن داشت.

مد اوایل دهه 1980 بسیار شبیه به اواخر دهه 1970 بود. در سال 1983 یک بازگشت جزئی به سبک دهه 1950 به خصوص در لباس های زنانه وجود داشت. در اواسط دهه 80، ستارگان موسیقی پاپ مانند سیندی لاپر سبک کاملا جدیدی را به وجود آوردند - سبکی که بسیاری از مردم آن را با دهه 1980 تا به امروز مرتبط می‌دانند. اوایل دهه 80 تا حدودی از نظر رنگ فرورفته بود، جایی که ما رنگ های قهوه ای و برنزه و نارنجی زیادی را می بینیم.

محصولات سین استایل

در اواخر دهه 80، نایک به یکی از سودآورترین شرکت های پوشاک در جهان تبدیل شد. مانند کوکا در مقابل پپسی، ریباک در مقابل نایک، نبرد لباس ورزشی دهه بود. نایک با کمک مایکل جردن در جنگ پیروز شد. در سال 1988، هر بچه ای باید یک جفت ایر جردن و یک کلاه بیسبال شیکاگو بولز میداشت.

محصولات سین استایل

دهه هشتاد تحولات اجتماعی و اقتصادی بزرگی رخ داد. سال 1989 شاهد سقوط دیوار برلین همراه با پایان جنگ سرد بود. این به دلیل فروپاشی پیمان ورشو بود که باعث شد اتحاد جماهیر شوروی خصومت سیاسی با جهان غرب را کنار بگذارد. فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی به استقلال هر کشور و غربی شدن اروپای شرقی شد. اتیوپی شاهد قحطی بود که در نتیجه این کشور به سایر کمک های خارجی برای تهیه غذای متکی بود. این امر به کنسرت معروف Live Aid شد که توسط باب گلدوف در سال 1985 برای جمع آوری پول برای این کشور راه اندازی شد.

 

بریتانیا در سال 1981 شاهد یک عروسی سلطنتی با ازدواج لیدی دایانا و پرنس چارلز بود. با تماشای 750,000,000 نفر. شاهد ركود اقتصادی اوایل دهه هشتاد بودند. با این حال، ایالات متحده آمریکا و ژاپن زود از رکود خارج شدند. 

 

بزرگترین تأثیرگذاران مد در دهه 1980

طراحان مد  و برندهای لباس دهه 80

 

هزاران طراح مد و برندهای لباس در دهه 80 وجود داشتند، اما برخی از آنها همیشه به خاطر کمپین های تبلیغاتی خود یا صرفاً به این دلیل که لباس هایشان اساساً دهه هشتاد بود برجسته می شوند.

لباسهای ورزشی ریباک، نایک و آدیداس:  تناسب اندام در دهه 80 به یک جنون تبدیل شد و لباس‌های ورزشی این شرکت‌ها آنقدر محبوب شدند که به لباس‌های خیابانی تبدیل شدند.

محصولات سین استایل

Ray Ban:  مشهور به خاطر عینک آفتابی Wayfarer و Aviator، یک عینک آفتابی بزرگ طبق روند مد دهه 80 بود.

محصولات سین استایل

Issey Miyake:  طرح‌های Issey Miyake بر نوآوری و لباس‌هایی متمرکز بود که پوشیدن آنها راحت بود. در دهه 80، او لباس هایی طراحی کرد که انقلابی در لباس های چین دار ایجاد کرد.

 

محصولات سین استایل

 

کفش های LA Gear، Puma و Converse:  ستارگانی مانند مایکل جکسون و ورزشکار معروف جو مونتانا کمک کردند تا کفش های کتانی و تاپ های بلند به یکی از ویژگی های مد دهه 80 تبدیل شوند.

محصولات سین استایل

Gotcha، Maui & Sons و Lightning Bolt:  این طراحان لباس موج سواری، سبک زندگی بی دغدغه ای را ترویج کردند و به دلیل شهرت سرگرم کننده شان، لباس ها به لباس های خیابانی تبدیل شدند.

محصولات سین استایل

کوکاکولا: کوکاکولا با Jordache همکاری کرد و لباس های مارک دار را در دهه 80 محبوب کرد.

محصولات سین استایل

Benetton: یکی از اولین برندهای بزرگی که قدم برداشت و نسبت به مسائل اجتماعی آگاهی ایجاد کرد، «United Colors of Benetton» با تبلیغ لباس‌های رنگارنگ، طرح‌دار و طرح‌های کمر بلند به مد واقعی دهه 80، موفقیت‌آمیز بود.محصولات سین استایل

 

نمادهای موسیقی دهه 80

مدونا:  بدون شک ملکه پاپ در دهه 1980، مدونا نه تنها بر روند موسیقی تأثیر گذاشت. هیکل و انرژی باورنکردنی او بسیاری از جوانان را بر آن داشت تا سبک مد مدونا را اتخاذ کنند، از کت های توری و کت های چرمی گرفته تا موهای وحشی با پاپیون های مخملی و اسکران.

 

محصولات سین استایل

 

Boy George: به عنوان یکی از رهبران فرهنگ و موسیقی پانک، Boy George مد دهه 80 را هنر می دانست. بوي جورج و معاصران آمريكايي‌اش با فلسفه «همه چيز پيش مي‌رود» كمك كردند لباس‌پوشي و آرايش را تنها دخترها انجام ندهند.

محصولات سین استایل

 

مایکل جکسون: اگر مدونا ملکه پاپ در دهه 80 بود، مایکل جکسون پادشاه بلامنازع بود. ژاکت‌های قدرتی، اکسسوری‌های سبک نظامی، و مدل‌های موی آفریقایی-آمریکایی فرفریی او همچنان به عنوان تأثیر مد در دهه‌ها ادامه دارد.

محصولات سین استایل

LL Cool J: موسیقی هیپ هاپ و خواننده های رپ مانند Run DMC، Salt n Pepa و LL Cool J با پیراهن های توری، بوم باکس روی شانه، کت های چرمی، کفش های کتانی بدون بند، کفش های کتانی بلند و بدون بند، اثری ماندگار بر مد دهه 80 بر جای گذاشتند. حلقه و زنجیر گردن و کلاه سطلی کنگول از جمله لباس هایی بود که میپوشیدند.

محصولات سین استایل

افراد مشهوری که مد دهه 80 را شکل دادند

 

پرنسس دایانا: بسیاری از اظهارات مد دهه 80 با پرنسس دایانا شروع شد، حتی اگر او اظهار داشت که کاملاً به مد بی علاقه است. از زمانی که برای اولین بار در اوایل سال 1981 با شاهزاده چارلز ظاهر شد، محبوب جهانیان بود، مردم هر حرکت او را مورد توجه قرار دادند و تقلید کردند. دایانا نیروی پشت لباس‌های نمادین دهه 80 بود که بلوزهای ابریشمی طرح‌دار زنانه و شانه‌دار، شلوار جین کمر بلند، اپل، مدل موی بالدار «دیانا» وگوشوارههایمرواریدیمتنوع بودند. او همچنین ترندهای عجیب دهه 80 مانند پوشیدن چندین ساعت در یک زمان را جرقه زد.

محصولات سین استایل

جوآن کالینز: شخصیت قدرتمند جوآن کالینز، الکسیسکولبی در سریال تلویزیونی سال 1980 ، الهام بخش زنان بی‌شماری بود تا کارهایشان را اصلاح کنند. او به زنان نشان داد که چگونه شانه های پف کرده و الگوهای جسورانه را به مد واقعی دهه 80 بپوشند، و چگونه از آن همه سایه چشم طاووسی و رژگونه استفاده کنند. با یک بلوز محافظه کارانه، کت و شلوارهای قدرتی او تبدیل به یونیفورم زنان در نیروی کار شد که برای اولین بار در دهه 80 شروع به رقابت با مردان در شرایط برابر کردند.

محصولات سین استایل

جین فوندا: جین فوندا اولین هنرپیشه بزرگی بود که فیلم تمرینی ساخت. جین فوندا که قبلاً با بازی در فیلم‌های مانند Barbarella موجی در دنیای مد ساخته شده بود ، به خاطرشلوار های گرمکن و لباسهایی که از طریق ویدیوهای تناسب اندام خود را به صحنه دهه 80 معرفی کرد، شهرت ماندگاری به دست آورد. به خاطر جین، لباس‌های ورزشی از سالن بدنسازی به سمت راهرو رفت و به زودی به بخشی از مد روزمره مردم در دهه 80 تبدیل شد.

محصولات سین استایل

الا  مکفرسون:  دهه 1980 شاهد ظهور اولین سوپرمدل های پردرآمد بود و آنها با حمایت از محصولات خانگی، محبوبیت و تأثیر مد خود را افزایش دادند. به دلیل تبلیغات محصول، چهره ها و سبک مد دهه 80 مدل هایی مانند ال مکفرسون، ایمان، جانیس دیکنسون، گریس جونز و بروک شیلدز در هر خانواده ای مشهور شد.

محصولات سین استایل

لباس های دهه 1980

 

کت و شلوار پاور: یک کت و شلوار با دوخت تیز با شانه های پهن مانند جکی کالینز یکی از روندهای اصلی مد بود و اگر در دهه 80 شغل اداری داشتید، از نیازات بود. کت و شلوار پاور دهه 80 از پارچه های براق در رنگ های جواهر ساخته شده بود و با بلوز ساده توسط طراحانی مانند ورساچه که شامل انبوهی از جواهرات صحنه و لباس پوشیده شده بود.

محصولات سین استایل

جوراب شلواری شفاف: با دامن‌های کوتاه که پاهای زیادی را به نمایش می‌گذارد، جوراب شلواری شفاف جزء اصلی کمد لباس هر خانمی در دهه 80 بود.

محصولات سین استایل

لَمِه: از جشن های مجلسی دهه 80 تا مادران میانسال در یک مهمانی، هر زنی یک لباس لَمِه براق با رفلکس و احتمالاً بیرون بودن یک شانه، داشت. لباس‌های لمه با رنگ‌های خیره‌کننده، همراه با کفش‌های پاشنه بلند و لوازم آرایش و لوازم جانبی فراوان پوشیده می‌شدند.

محصولات سین استایل

روفلز: بلوزها و لباس‌هایی با آستین‌های پف‌دار و یقه‌دار، طبق مد دهه ۸۰ در کمد لباس هر خانمی یک ضرورت بود. این استایل زنانه مورد علاقه پرنسس دایانا را می توان با هر چیز از جمله کت و شلوار پاور گرفته تا شلوار جین تنگ برای یک شب در شهر پوشید.

محصولات سین استایل

روند مد پرینت حیوانات: در دهه 80 پوشیدن پوست حیوانات واقعی یک چیز عادی بود، اما پرینت های حیوانی بیش از حد روی هر چیز دیده می شد. می توانید آن را در منسوجات دهه 80 بیابید. از شلوارها گرفته تا کیف دستی و عینک آفتابی، نقش های برجسته از پلنگ، گورخر، مار و حتی پوست زرافه، مد بود.

محصولات سین استایل

ساق و شلوار رکابی: اولیویا نیوتن جان با شلوارهای چسبان مشکی اش در سال 1978 در فیلم Grease این شور و شوق را آغاز کرد و در اوایل دهه هشتاد،این شلوارها جایگزین شلوارهای دیگر برای زنان شدند. شلوارهای رکابی رایج شد و در اواخر دهه هشتاد، زنان در هر سنی را می‌توان دید که شلوارهای رکابی به همراه یک پلیور سایز بزرگ یا تی‌شرت بزرگ می پوشیدند.

محصولات سین استایل

ژاکت های بزرگ: Flashdance پلیورهای بزرگ را روی یک تاپ که از یک شانه پوشیده شده بود رواج داد. در اواخر دهه 1980، ژاکت‌ها از مخمل یا دیگر منسوجات مجلل ساخته می‌شدند و رنگ‌هایشان کم‌رنگ شدند.

محصولات سین استایل

کفش های ژله ای: در سال 1983، یک خریدار از بلومینگدیلز در نیویورک، کفش های ژله ای را در یک همایش کفش در شیکاگو دید و آنها را برای فروشگاه های زنجیره ای سفارش داد. با وجود پلاستیکی بودن، پوشیدن کفش‌های ارزان‌قیمت فوق‌العاده راحت بود و شوق کفش‌های ژله‌ای به حدی افزایش یافت که حتی طراحان بزرگ مد دهه 80 مانند ژان پل گوتیه آن‌ها را به مجموعه خود اضافه کردند.

محصولات سین استایل

لباس های ورزشی پارچه مخملی: مخمل هم مجلل و هم راحت است، که احتمالاً دلیل محبوبیت این لباس‌های مخملی دهه 80 است. برند ایتالیایی پوشاک ورزشی فیلا، لباس‌های ورزشی مخملی تولید می‌کرد که به قدری مورد پسند بود که افراد مشهور آن را در رستوران‌ها و بارها می‌پوشیدند، و طراحانی مانند دیور، لباس‌های ورزشی مخملی را در مد لباس‌های دهه هشتاد خود قرار دادند.

محصولات سین استایل

تی شرت: در اوایل دهه 80، کاترین همنت با شعارهای سیاسی چاپ شده بر روی تی شرت ها به افراد کمک کرد تا صدای خود را به گوش دیگران برسانند و به زودی شرکت های بزرگی مانند نایک، آدیداس و گس متوجه پتانسیل تبلیغاتی لوگوی خود شدند که روی تی شرت چاپ شده بود. می توانید تیشرت به سبک دهه 80 خود را با لوگو یا شعار، با حروف چاپ شده، یا به رنگ روشن یا پاستلی بپوشید.

محصولات سین استایل

شلوار های لئوتارد و بدن: دهه 80 یک دهه خودآگاه بود. جین فوندا با ویدئوهای تناسب اندام خود از علاقه زنان به رقص و ورزش استفاده کرد و همراه با دیگر افراد متعصب به تناسب اندام مانند Cher به محبوبیت لباس های ورزشی و لباس های بدن نما به مدی کاربردی کمک کرد. این یکی از روندهای مد دهه 80 است که از آن به بعد به شکلی در هر دهه انجام می شود.

محصولات سین استایل

Legwarmers : فقط جین فوندا و ستارگان Flashdance  نبودند که در دهه 80 از گرمکن پا استفاده می کردند. گرمکن‌های پا، مد هر خانمی بود، و لباس‌های ورزشی، شلوار جین تنگ، شلوار لی و یک ژاکت بزرگ، همگی لباس‌هایی بودند که به لباس‌های دم‌پا نیاز داشتند.

شلوار جین: Jordache شلوار جین تنگ پاهای لاغر را محبوب کرد، اما زنان همچنین از «جین مام استایل» با کمر بلند و گشاد استفاده می کنند. چه شلوار جین شما مناسب باشد و چه گشاد، در دهه 80 پارچه جین سنگشور به سبک راک اسید واش معمول بود.

محصولات سین استایل

کت های جین: کت های جین برای زنان در دهه 70 رایج شد، اما دهه 80 باعث پیدایش کت های جین کلاسیک زنانه با کمر کوتاه شد. کت جین دهه 80 که با شلوار جین تنگ پوشیده شده و با یک تی شرت یا بلوز ژولیده ست میشد، به عنوان بخشی از ظاهر کلاسیک آمریکایی بی نظیر بود.

محصولالت سین استایل

چاپ لوگوی همه چیز: مد دهه 80 عمدتاً نشان دادن ثروت و استایل بود و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار پوشیدن لباس هایی با لوگوی طراح یا یک برند بود. همه چیز از دیزنی گرفته تا هارلی دیویدسون و کوکاکولا در دهه 80 در لباس ها نشان داده شد و برندهایی مانند نایک، گوچی، لوی، لاکوست و تامی هیلفیگر به نام های معروف تبدیل شدند.

محصولات سین استایل

سویشرت های گوچی: رپرهایی مانند Rakim و Eric B. عاشق برند Gucci بودند و ظاهر طراح به اندازه‌ای راحت و شیک بود که حتی مردان قدیمی هم لباس‌های خود را جذاب می‌دانستند.

محصولات سین استایل

پارچه چتر نجات: این پارچه سبک وزن و مراقبت آسان برای لباس های ورزشی و شلوار ورزشی در دهه 80 محبوبیت داشت. لباس های ساخته شده از پارچه چتر نجات اغلب دارای خطوط افقی یا طرح شورون هستند.

محصولات سین استایل

آرایش  در دهه هشتاد

در دهه 80، آرایش غیر طبیعی بود. سنگین، پررنگ و رنگارنگ بود. روی چشم با سایه براق صورتی و آبی و ریمل رنگی برای پرپشت بودن مژه های تیره بود. سرخ شدند و هایلایت کردن گونه ها ترند بود. مانند سیندی لاپر رژ لب به رنگ های کم رنگ تمایل داشت.

محصولات سین استایل

نقطه  کانونی چهره دهه 80 چشم ها بود. سایه چشم در سایه های طاووسی تا روی ابروها زده می شد و به دنبال آن خط چشم سنگین و ریمل زیاد میزدند. ظاهری لکه دار محبوب بود.

محصولات سین استایل

مدل موی دهه 80

مدل موهای بسیار بزرگ و مجعد مد بود. مدل‌های موی دهه‌های 60 و 70 با چند تغییر به مد بازگشتند، و برخی از مدها مانند موی رتیل ظاهر شدند و به سرعت گسترش یافتند.

محصولات سین استایل

کمربندهای زنانه: یک ظاهر محبوب دهه 80 - کمربندهای پهن با سگکی استادانه که در کمر یا باسن پوشیده می شود. از کمربندهای الاستیک نیز برای بستن ژاکت ها و بلوزهای بزرگ استفاده می شد.

محصولات سین استایل

.1980s

 

 

 

 

 

مشاوره و پشتیبانی