popup image ارسال رایگان سفارش اول
ارسال رایگان سفارش اول همین حالا ثبت نام کن و ارسال رایگان هدیه بگیر!
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

بررسی مد 1960

در سال های اولیه دهه، مد در امتداد دهه 1950 ادامه می‌یافت. دهه 1960 دهه ای بود که هم از دهه 50 الهام گرفته و هم طراحی های جسورانه نسل جدید را دارا بوده است.

با افزایش سرعت تغییر روند‌ها رر دهه 1960، زنانی که به لباس اهمیت می‌دادند، هنجار های قدیمی را در مورد آنچه مناسب بود کنار گذاشتند.

هنر و جنبش های جوانان در دنیای مد شناخته شدند.

مدل های رنگین پوست و لباس های آفریقایی الهام بخش و منعکس کننده جنبش حقوق مدنی بودند.

دهه ای بود که بسیاری از سنت ها و قوانین مد را زیر پا گذاشت و بسیاری از جنبش های اجتماعی را در این دوره نمایان کرد.

برای اولین بار در قرن نوزدهم، لندن، نه پاریس، مرکز دنیای مد بود.

 

 

 

محصولات سین استایل

 

 

 

لباس ها در این دوره چگونه بودند؟

 

_معماری و مجسمه سازی معاصر رایج ترین الهامات طراحان مد در سال 1960 بود که می توان آن را در لباس هایی چون: تونیک های بلند، دامن های کوتاه، لباس هایی با بلوز، بریده بریده، آرایش اغراق آمیز (به ویژه لب های قرمز ) و موهای کوتاه مشاهده کرد.

_دامن ها در دهه 1960 کمی کوتاه تر شدند. در حالی که با کفش های پاشنه کوتاه پوشیده می‌شدند، توجه بیشتری به ساق پا میشد.

محصولات سین استایل

_چهارخانه در هر اندازه و رنگ به شدت مورد علاقه بود. هنر انتزاعی و اکسپرسیونیستی تاثیر زیادی بر طرح های ابریشم چاپی داشتند.

_رنگ های تیره تر در دهه 1960 مورد توجه قرار گرفتند. طیف بین بنفش، قرمز و سبز مانند: قرمز شرابی، آلویی ، انگور، سبز زیتونی و صورتی نئونی رنگ بسیار محبوب برای کسانی بودند که دنبال جلب  توجه بودند.

_خز و کلاه محبوبیت خود را حفظ کردند.

محصولات سین استایل

تاثیر گذاران اصلی مد هنوز بریتانیا و آمریکا بودند و روند مد مردانه را میتوان در کت و شلوار و کروات های باریک مشاهده کرد.

نمادهای مد برای این دوره عبارت بودند از ژاکلین کندی، سوفیا لورن، ژان شریمپتون، توئیگی، وروسکا و برای مردان شان کانری در نقش جیمز باند که عمدتاً بر مد تأثیر گذاشت.

فرهنگ جاز به تدریج به سمت فرهنگ راک اند رول و پاپ پیش رفت و در نتیجه شاهد ظهور گروه هایی مانند بیتلز بود.

 

برخی ترند های 1960:

1. جوراب شلواری رنگی

در رنگ های سفید، سیاه و بنفش، تور ماهی، شاه ماهی یا توری محبوب بودند. ایده ساخت این جوراب شلواری کاملاً تبعیض آمیز است زیرا آنها برای پوشاندن زانوهای زشت ساخته شده اند.آنها ناجی پاهای زنان در هر کجا بودند. آنها مو، برآمدگی، کبودی و کاسه زانوهای پهن را استتار کردند. حتی جوراب شلواری رنگ پوست ضخیم و تیره بود. پا برهنه بودن در دهه 60 هنوز خیلی بی ادبانه بود.

محصولات سین استایل

2. کت و شلوار های دهه 1960

مستقیماً از کت و شلوارهای مردانه کپی شده بود اما متناسب با تناسبات زنانه بود. برخی از دفاتر کاری و موسسات زنان را از پوشیدن کت و شلوار منع می کردند.

محصولات سین استایل

3.لباس‌های shift

لباس‌های شیفت، لباس‌های غیررسمی برای خانه، دویدن یا رفتن به ساحل بودند. مناسب دفاتر اداری نبودند. لباس‌های دهه 1960 کوتاه‌تر و کوتاه‌تر شدند. کوتاهی لباس یک زن نشان از اعتماد به نفس او از داشتن پاهای بزرگ است. دامن‌های کوتاه به‌منظور جذب مردان به خاطر علاقه جنسی نبودند، بلکه راهی برای جلب توجه بودند تا یک زن بتواند تصمیم بگیرد که آیا توجه او می‌خواهد یا خیر. کمان های بزرگ، یقه‌های گرد بزرگ،رنگ های پاستلی و خال خال‌های کوچک و بزرگ. همه جزئیات لباس بودند که زنان را شبیه عروسک‌های دختر بچه‌ها می‌کرد. 

4.چکمه های Go_Go

یک سبک کفش نمادین دهه 60، چکمه های Go-Go هستند. این اولین باری نبود که کفش های سفید به قفسه ها باز می گشتند. این کفش‌ها که به‌طور سنتی سفید بودند، در اواسط دهه با ظاهری کلاسیک با چکمه‌های کلاسیک با پاشنه‌های کوتاه و بلند تا زیر زانو معرفی شدند. با این حال، با گذشت زمان، این اصطلاح به گونه‌ای رشد کرد که انواع سبک‌های مشابه را شامل می‌شد، از جمله مدل‌های تا روی زانو، رنگ‌های دیگر و طرح‌های پاشنه‌دار.محصولات سین استایل

 

مدل مو

یک مدل موی تحسین برانگیز می تواند نیاز به داشتن جواهرات را از بین ببرد.

 

محصولات سین استایل

محصولات سین استایل

مدل موی مردانه

محصولات سین استایل

جواهرات دهه 1960

لباس های رنگارنگ دهه 1960 به جواهراتی به همان اندازه رنگارنگ نیاز داشتند. این طرح‌های زیبا و مطمئن، لباس‌های زنانه دهه 1950 را تحسین می‌کردند.

در طول دهه 1960، روند جواهرات به طور چشمگیری تغییر کرد. در آغاز دهه، زرق و برق با طرح های براق، طلایی و مرواریدهای زنانه حکمفرما بود. این اکسسوری های جسورانه تحت تاثیر هنر پاپ قرار گرفتند و طرح های چشمگیر، اشکال هندسی و رنگ های روشن را به نمایش گذاشتند. قطعات کلیدی شامل گوشواره های بزرگ، حلقه های بزرگ و النگو بود.

محصولات سین استایل

 

آرایش دهه 60

چشمان درشت عناصر اصلی ظاهر کلاسیک دهه 60 هستند. این ظاهر در کنار لب‌های رنگ پریده و رنگ‌های مات، جای خود را برای لباس‌های رنگارنگ باز کرد. خط چشم ضخیم و بالدار ظاهر برجسته ای برای این دهه بود، اما این تنها راهی نبود که خانم های دهه 60 چشمان خود را برجسته می کردند. مژه های بلند و عنکبوتی به رنگ توئیگی، سایه چشم با رنگ های سرد مانند آبی، و آرایش برجسته همگی از ترندهای محبوب بودند.

محصولات سین استایل

 

 

نماد های مد دهه 1960

محصولات سین استایل

 

1. جکی کندی

لباس‌های بدون یقه و کت‌های تک دکمه‌اش آن را به زیبایی متفاوت می‌کرد. کلاه‌هایش از کفش‌های پاشنه کوتاه معقولش تعریف می‌کردند. زنان در ایالات متحده آمریکا و خارج از کشور آنقدر با اشتیاق زیاد سبک او را پذیرفتند و کپی کردند که او تبدیل به کسی شد که نمی توانست مورد توجه قرار نگیرد. قبل از میشل اوباما و سامانتا کامرون، جکی کندی اوناسیس وجود داشت. بانوی اول شیک پوش موفق شد استایل بی عیب و نقص خود را در طول مدت حضورش در کاخ سفید حفظ کند، حتی زمانی که در تراژدی زندگی می کرد.

 

محصولات سین استایل

زنان علاوه بر کلاه پیل باکس، کت و شلوارهایی معمولاً به رنگ های پاستلی، با کت های جعبه ای کوتاه و دکمه های بزرگ می پوشیدند. لباس‌های ساده و هندسی که به شیفت معروف هستند نیز شیک بودند. برای لباس شب، لباس‌های رسمی، دامن کامل پوشیده می‌شد. اینها اغلب دکلته پایینی داشتند و کمرهای بسته داشتند.

 

2. TWIGGY

محصولات سین استایل

هیچ یک از گردآپ های مد دهه 1960 بدون ذکر توئیگی، که نام اصلی او لسلی هورنبی بود، کامل نمی شود. مدل موی باب برای مد دهه 1920 بسیار بزرگ بود، اما این دختر جایگاه یک مدل موی کوتاه را در تاریخ تثبیت کرد - مدل پیکسی. توئیگی، یکی از بزرگترین مرزهای تمام دوران، به لطف رنگ آمیزی آن بر روی مژه های پرپشت و آرایشگر مشهور پسرانه، لئونارد، به سرعت به سوپرمدل شهرت یافت. تقریباً یک شبه او به چهره دهه تبدیل شد. او که فورا قابل تشخیص است، در همه چیز از چاپ صفحه اندی وارهول تا کیسه های خرید M&S جاودانه شده است.

 

3. مری کوانت

مری کوانت نه تنها به خودی خود یک نماد مد دهه 1960 بود، بلکه بزرگترین ترندهای آن دوران را از مغازه خود در خیابان شاه به کمد لباس های توده از مردم آورد. دامن کوتاه، شلوارها، جوراب شلواری رنگی - ما همه آنها را مدیون طراحی پیشگام و مظهر سبک دهه شصت، Quant هستیم.

مری کوانت یکی از بزرگترین تأثیرات مد دهه 1960 بود. 

محصولات سین استایل

سبک او از "مد بزرگسالان" به مد بازیگوش "جوانان" تغییر کرد. لباس‌های شیفت او بسیار کوتاه بودند، و چاپ‌هایش پرینت‌های رنگارنگ «مد» بود. این ایده بازگشت به جوانی بود که مد را در دهه 1960 هدایت کرد. یقه‌های بزرگ، پاپیون‌ها و تزئینات ظریف سن زنان را کوچک‌تر نشان می‌داد.

لباس‌های کوتاه بی‌شکل بر فرم طبیعی یک زن تأکید می‌کردند. 

با شروع به طراح Mary Quant  که به اختراع دامن کوچک نمادین (طراحی شده در پاسخ به نگرش جوان پسندانه و سرگرم کننده که در سراسر کشور گسترش یافته بود)، شهرت یافت، پایتخت به عنوان "لندن در حال چرخش" شناخته شد و به زودی مدهای ساده با رنگ های روشن شناخته شد. در اروپا و آمریکا بسیار خشمگین بودند. در سال 1966، مری کوانت لباس‌ها و دامن‌های کوتاهی با کمر کوتاه تولید می‌کرد که 6 یا 7 اینچ بالاتر از زانو قرار داشتند.

کوانت متوجه شد که دختران لندنی که به دنبال تازگی هستند، بسیار مایلند دامن کوتاه کوتاه جسورانه جدید او را امتحان کنند و روند مد به دلیل متفاوت بودن آن بالا گرفت و برای پوشیدن آن، باید جوان بود تا از لباسی که بسیار بحث برانگیز بود خلاص شد. به ویژه در میان بزرگسالان سبک کوانت به زودی به ظاهر چلسی معروف شد. اشکال طراحی شده کوانت ساده، مرتب، تمیز و جوان بودند. آنها از گاباردین های پنبه ای و مواد ماجراجویانه مانند پی وی سی که در مک های بارانی استفاده می شود ساخته شده اند. آنها تقریبا همیشه یقه های دخترانه سفید کوچک داشتند.

 

 مد اواخر دهه 1960: نگاه هیپی

محصولات سین استایل

ضد مد همانطور که از نامش پیداست برعکس روندهای مورد قبول دنیای مد است. در مورد اواخر دهه 60، اصطلاح ضد مد نمی تواند فرهنگ هیپی را تعریف کند زیرا به خودی خود تبدیل به یک سبک مد شد. جایی که در اوایل و اواسط دهه 1960 متضادها وجود داشت، پایانی دیگر بود. این ظاهر شامل شلوار جین، تی شرت های ساده و خسته کننده، تکه های تزئین شده توسط گل، نقاشی و میخ و غیره بود. سبز جنگلی با جیر قهوه‌ای، زرد آفتابی با آبی جین رنگ‌های مشخصه هیپی‌های دهه 60 بودند.

 

محصولات سین استایل

محصولات سین استایل

 

آدری هیبرن

آدری هیبرن از فیلم صبحانه در تیفانی بازگرداندن طرحی که مدت ها فراموش شده بود، هنر یک افسانه واقعی مد است. آدری همین کار را انجام داد زمانی که لباس مشکی کوچک را پس از ظاهرش در صبحانه در تیفانی در سال 1961 در نقشه مد آورد. مورد بعدی کیف دسته بالا و سایه های ستاره فیلم بود. او چیزی نمی پوشید که برای خانه داری نرود. لباس‌ها بر لباس‌های شب غالب بودند، با ژاکت یا روپوش هماهنگ. بعداً در فصل، کت شام بلند و تویید در چندین مجموعه مد به نمایش گذاشته شد. 1962 بیشتر بر روی 3 سبک تمرکز داشت:

1.) براق و باریک
2.) بلوز ملایم با یقه ی بسته
3.) طرح کلی «طبیعی» که در یک خط ساده و متناسب است

انتخاب های بزرگتر به زنان اجازه می داد تا فردیت خود را بیان کنند.

محصولات سین استایل

مد

از آنجایی که لندن مرکز روند مد این دوره بود، مد که در لندن در دهه 50 شروع شد، در سراسر جهان در دهه 60 گسترش یافت. این محصول که به طور گسترده به عنوان "London Look" شناخته می شود، تأثیری ماندگار گذاشت که تا به امروز ادامه دارد. عمدتاً حول محور طرح‌های مدرن، رنگ‌های روشن و حاشیه‌های برجسته می‌چرخد و بنابراین همچنان یکی از موارد مورد علاقه جوانان است.

 

 

محصولات سین استایل

 

مد Beatnik

افراد جوان مانند دهه 1950 را دنبال می کردند زیرا هنوز آماده غلبه بر هنر، ادبیات، شعر، موسیقی جاز و غیره نبودند. این امر بیت نیک یا نسل بیت را تا اواسط دهه 1960 زنده نگه داشت. یونیفرم غیررسمی آن‌ها شامل یقه‌های یقه‌پوش و شلوار مشکی، برت‌ها و تاپ‌های راه راه و سایر موارد بود.

 

محصولات سین استایل

مد دهه 1960 را می توان اینطور خلاصه کرد:

•جکی کندی، بریژیت باردو، مری کوانت نمادهای مد بودند
•جنبش Youthquake لباس "Babydoll" را ایجاد کرد
•لباس های شیفت کوتاه و بی شکل در رنگ پاستلی یا رنگ های روشن
•پیراهن های دکمه دار، یقه های یقه اسکی، ژاکت های بافتنی درشت
•دامن های مینی یا دامن های چهارخانه
•شلوار جکس، شلوار رکابی، ته زنگی، کت و شلوار
•کفش های پاشنه بلند، چکمه و کفش ساخته شده از وینیل
•جوراب ساق بلند یا جوراب بلند در همه رنگ ها
•جواهرات پاپ آرت
•موهای کوتاه کوتاه یا مدل موهای صاف بلند

از این خلاصه می توان برای نتیجه گیری تعریفی برای مد دهه 1960 به عنوان دهه همزیستی روندهای متضاد که توسط الگوها تعیین شد استفاده کرد.

 

 

 

 

مشاوره و پشتیبانی